Verzenden & retourneren
Let op: SLUITING!
Vanaf maandag 16 december zal onze webshop een paar weken gesloten zijn.
Houdt hier rekening mee en bestel op tijd, maar in ieder geval voor maandag 16 december.
Alle bestellingen die geplaatst worden voordat we dicht zijn zullen binnen 2 werkdagen, dus ruim op tijd voor Kerst, verzonden worden!
Wanneer de webshop weer open gaat staat nog niet vast, maar dit zal waarschijnlijk rond de tweede week van januari zijn. Houd deze pagina tegen die tijd in de gaten voor meer informatie.
Tarieven
Nederland
Brievenpost: €1,95 / €2,95 / €3,95 / €4,95 (afhankelijk van het gewicht en formaat)
Pakketpost: €5,95
België
€7,95 (ongeacht het gewicht en formaat)
Wij versturen uw pakket waarheen u maar wilt!
Wilt u naar een ander land dan Nederland of Belgie laten versturen, neemt u dan alstublieft even contact met ons op. We zullen na overleg met u dan de bestelling handmatig aanmaken met de juiste verzendkosten.
Let op: de verzendkosten die u tijdens het bestellen betaalt voor enveloppe post kunnen iets afwijken van de daadwerkelijke verzendkosten die gemaakt worden. Het kan zijn dat u iets minder verzendkosten betaalt dan het bedrag dat op de enveloppe vermeld staat, maar in de meeste gevallen zult u iets meer verzendkosten betalen dan het bedrag van het daadwerkelijke aantal postzegels. De reden hiervan is dat naast de kosten van de postzegels die we maken, wij ook kosten aan verzend- en verpakkingsmateriaal en arbeidskosten hebben. Tot slot is het bedrag dat u betaalt altijd inclusief BTW, maar wij moeten achteraf de BTW weer afdragen.
Wij hopen hierbij op uw begrip!
Op het moment dat u de bestelling plaatst en de betaling afrondt, gaat u akkoord met de verzendkosten.
Daartegenover staat dat u bij ons altijd veilig winkelt, een goede klantenservice krijgt en u geen enkel risico loopt mocht er onverhoopt iets mis zijn met uw bestelling.
Levertijd
Uw bestelling wordt binnen 1 - 3 werkdagen door ons verwerkt en verzonden.
Let op: onderstaande schema bevat uiterste verzendtijden, het kan zijn dat uw bestelling eerder verzonden wordt!
Bestelt u op maandag? Dan wordt uw bestelling hoogstwaarschijniljk maandag of dinsdag, maar uiterlijk woensdag verzonden.
Bestelt u op dinsdag? Dan wordt uw bestelling woensdag of uiterlijk donderdag verzonden.
Bestelt u op woensdag? Dan wordt uw bestelling donderdag of uiterlijk vrijdag verzonden.
Bestelt u op donderdag? Dan wordt uw bestelling hoogstwaarschijnlijk vrijdag maar uiterlijk maandag verzonden.
Bestelt u op vrijdag? Dan wordt uw bestelling uiterlijk maandag verzonden.
Bestellingen die in het weekend geplaatst worden, zullen hoogstwaarschijnlijk maandag, maar uiterlijk dinsdag verzonden worden.
Let op: Heeft u echt haast met uw bestelling, bijvoorbeeld omdat het om een bestelling voor een overlijden gaat? Laat dit dan zo snel mogelijk weten, dan kunnen we hier proberen rekening mee te houden!
We krijgen regelmatig bestellingen voor bijvoorbeeld een crematie of begrafenis en zulke bestellingen kunnen een iets hogere prioriteit krijgen.
Belangrijk: In drukke periodes of door bijzondere omstandigheden kan hiervan afgeweken worden. Indien dit zo is zullen wij dit altijd vermelden. In dat geval staat er bovenaan deze pagina een blauw kader met de actuele informatie. De informatie in het blauwe kader is op dat moment leidend.
Belangrijk: Hoewel we wel kunnen garanderen dat wij uw bestelling op tijd verzenden, kunnen wij helaas geen garantie geven over het bezorgen/afleveren. Tijdens online drukte bij PostNL, weersomstandigheden zoals gladheid, etc. kan het voorkomen dat een pakket vertraging heeft. Hier kunnen wij als webshop helaas niets aan doen. Vanaf het moment dat wij een pakket afgeven bij PostNL zijn wij voor de daadwerkelijk bezorging/aflevering afhankelijk van PostNL.
Bij een te late levering, kunt u uiteraard altijd het artikel retour sturen. Wij storten dan het aankoopbedrag van het artikel op uw rekening terug. Indien u de gehele bestelling retourneert storten wij ook de verzendkosten terug.
Retourneren
Bij De Vrolijke Engel heeft u het recht uw bestelling tot maar liefst 100 dagen na ontvangst van uw bestelling zonder opgave van reden te annuleren!
U krijgt indien u de gehele bestelling retourneert, het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na retournering gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
Indien u een bestelling gedeeltelijk retourneert krijgt u het bedrag van de geretourneerde artikelen gecrediteerd.
Let op: de kosten voor cadeauverpakking /tekstkaartjes worden niet vergoed bij een retournering.
De reden hiervan is dat een cadeauverpakking op maat gemaakt wordt, voor iedere bestelling opnieuw. Cadeauverpakking / tekstkaartjes vallen in dit geval onder "maatwerk" en maatwerk hoeft niet vergoed te worden.
De cadeauverpakking kan namelijk niet opnieuw gebruikt worden, ook niet als een artikel met de cadeauverpakking intact geretourneerd wordt. Omdat zowel de kosten van het cadeaupapier als de tijd van het maken van het cadeau "kwijt" zijn, worden de kosten van cadeauverpakking niet vergoed bij retourneren. Hetzelfde geldt voor tekstkaartjes.
Voorbeeld: U koopt een Willow Tree beeldje van €24,95 met €1,50 cadeauverpakking en €0,50 voor een tekstkaartje dan is het totaalbedrag (inclusief €5,95 verzendkosten) €32,90. Als u de bestelling retourneert ontvangt u van ons €30,90 terug: €24,95 voor het beeldje en €5,95 verzendkosten.
Belangrijk:
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking binnen 14 dagen na annulering aan De Vrolijke Engel geretourneerd worden.
Voorbeeld: koopt u een Willow Tree of Jim Shore beeldje, dan wordt deze geleverd in een origineel, bijbehorend Willow Tree/Jim Shore doosje. Deze verpakking is onderdeel van het geheel als artikel. Indien u retourneert dient ook deze verpakking in originele staat geretourneerd te worden. Indien de verpakking ontbreekt of niet in nieuwstaat verkeerd, heeft dit gevolgen voor een eventuele (door)verkoop. In dit geval kunnen we de vermindering van waarde inhouden op het terug te storten bedrag.
Indien u een bestelling geheel of gedeeltelijk wilt annuleren kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier, via telefoon of via email.
Stuur nooit artikelen retour zonder overleg met ons!
Voordat u iets retourneert moet u altijd eerst contact met ons opnemen. Wij vergoeden geen verzendkosten indien u zonder overleg iets retour stuurt.
Het risico van het retourneren van een bestelling ligt bij de klant.
Het risico van het versturen van uw bestelling van onze webshop naar u toe ligt altijd bij De Vrolijke Engel. Dat betekent dat De Vrolijke Engel er zorg voor moet dragen dat uw bestelling bij u aankomt. Bij geen levering of beschadiging (bijvoorbeeld door een fout van PostNL) zijn wij verantwoordelijk dat uw bestelling alsnog in goede staat bij u bezorgd wordt. Dat is het voordeel voor u van het bestellen bij een webshop die aangesloten is bij een keurmerk.
Echter, het risico van het retourneren van een bestelling ligt bij de klant. Dat betekent dat wij als webshop niet verantwoordelijk zijn bij beschadiging of verlies van uw retourpakket tijdens het transport terug naar ons.
Tip: Retourneert u een pakket en wilt u er zeker van zijn dat het vergoed wordt? Maak dan gebruik van ons retourlabel. Daarmee is uw bestelling automatisch verzekerd tegen vermissing, beschadiging, etc.
Als u ons even laat weten dat u met ons retourlabel wilt retourneren dan kunnen we die eenvoudig naar u mailen. U heeft dan wel een printer nodig om het retourlabel uit te printen.
Let op: De artikelen in onze Akaija categorie hebben een afwijkende retourtermijn van 14 dagen!
Meer informatie kunt u vinden op onze pagina Herroepingsrecht.
Beschadiging of manco aan uw bestelling?
Klopt er iets niet aan uw bestelling? Mist er een artikel, is er een artikel verkeerd geleverd of is een artikel beschadigd geleverd? Laat ons dit dan z.s.m. weten!
Bij online bestellingen is het van groot belang om uw bestelling direct te checken op de juiste artikelen en of er geen beschadigingen zijn!
Ondanks het feit dat we uw bestelling zo zorgvuldig mogelijk inpakken, kan het voorkomen dat een artikel tijdens het vervoer beschadigd raakt. Is dat bij u het geval? Geef dit dan het liefst binnen 48 uur, maar in ieder geval UITERLIJK binnen 5 werkdagen door. Dit is namelijk de tijd waarin PostNL een schadeclaim behandelt. Buiten deze tijd kunnen we helaas niet garanderen dat een schadeclaim behandeld wordt. Dat is geen onwil van ons, maar de regels waar PostNL zich helaas vrij strak aan houdt.
Om een schadeclaim in te dienen hebben wij uw naam en ordernummer en een aantal fotootjes nodig:
1) een foto van buitenkant van de verzenddoos waarbij de verzenddoos in zijn geheel te zien is
2) een foto van het adreslabel
3) een foto van het beschadigde artikel waarbij het artikel in zijn geheel zichtbaar is
4) een foto van de beschadiging waarbij de beschadiging duidelijk zichtbaar is
5) een foto van het geopende pakket
6) een aparte foto waar al het gebruikte opvulmateriaal (vloeipapier, chippies, karton, etc) op staat: hoe meer opvulmateriaal er zichtbaar is, hoe beter het bewijs naar PostNL toe dat wij de bestelling goed verpakt hebben!
7) indien er aan de buitenkant van de verzenddoos schade te zien is (bijvoorbeeld door stoten, vallen, deuken, etc) dan daar ook een duidelijke foto van.
Mail de gegevens van uw order en de fotootjes naar: [email protected] of verstuur deze via whatsapp naar ons whatsapp nummer: 0651599146
Wij zorgen er dan voor dat het zo snel mogelijk opgelost wordt. In overleg met u kunnen we dan zorgen voor een financiële compensatie of het opsturen van een nieuw artikel.
Let op: Zonder bovenstaande melding en fotootjes kunnen wij uw claim helaas niet op de juiste manier behandelen. Bewaar de doos en verpakkingsmateriaal dus tot u er de benodigde fotootjes van gemaakt heeft!